VÄLKOMMEN

söndag 27 oktober 2013

Min Taggis gör mig trygg

Kl. 10.42

Om jag skulle ramla av cykeln, skada mig och kanske till och med svimma av och inte kunna berätta vem jag är så finns all information om mig och vem man ska kontakta inlagda på min Taggis.
Jag har klistrat den på min hjälm och har du ingen hjälm så köp en hjälm eller sätt Taggisen på cykelstyret.

I våras var jag i USA med goda vänner och de uppmanade mig att jag skulle ta med min legitimation när jag gick ut ensam på mina tidiga morgonpromenader om något skulle hända. Numera har jag en Taggis min mobiltelefon också.

Min dotter Alexandra har en Taggis på sin hund Sylvester också. Hon har klippt och anpassat den till den bricka han bärr runt halsen.
Skulle han rymma går det att identifiera honom väldigt enkelt.
Den som hittar Sylvester tar fram sin mobil, trycker på appen t ex Kaywa Reader, (QR-läsare) så kommer det upp vem som är hans ägare. Med namn och telefonnummer eller vilka uppgifter du valt att skriva in på just din Taggis.

Jag stöttar Cancerkompisar genom att berätta och sälja Taggisarna. Tack än en gång Rikard Windh för sponsringen. Cancerkompisar är en ideell förening och behöver pengar för att kunna trycka informationsmaterial för att sprida att nätverket finns. Cancerkompisar stöttar anhöriga till cancerdrabbade genom att förmedla kontakter med andra i samma situation. Du får kontakt med en egen cancerkompis, någon som förstår hur du har det.
Att vara anhörig och leva nära en cancersjuk är tufft, jag vet!

Du beställer dem här så kommer de på posten eller du som känner mig
slå en signal på 0725-60 40 64.

TACK på förhand för att du vill stötta Cancerkompisars arbete!

GÖR en bra dag!

På min cykelhjälm








Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: