VÄLKOMMEN

måndag 28 oktober 2013

Att prostituera mig

Kl. 9.29

Måndagsmorgon och nu är dags för mig att våga sticka upp. Det känns som det var ett tag sedan jag gjorde det, eller vågade ska jag väl tillägga.

Förra veckan var en vecka full av reflektion kring vad var det som förorsakat mitt återfall.
Jag kallar det för återfall när jag faller tillbaka i gammalt.
Gamla tankar som fattigdomstankar där jag bara tänker och ser allt som jag inte har.

Sedan jag startade mitt företag för drygt år sedan först som enskild firma och strax efter som ett aktiebolag har allt bara gått i 110 kilometer i timmen.
Nu börjar jag lugna ned mig något och upptäcker att jag börjat säga nej till uppdrag. Jag säger nej till det som inte känns rätt.
Det är här som fattigdomstankarna kommer in. Jag måste ju ha bröd och smör på bordet och jag började tveka och var nästan på väg att säga ja! Säga ja till något bara för att...

Men så tog jag ett kliv tillbaka och kände efter och det blev ett nej! Jag kan bara inte prostituera mig.
Jag vill inte göra våld på mig själv. Har jag nu tagit klivet att vara egen företagare så vill jag vara det fullt ut. Jag vill inte ta en anställning. Jag mår som allra bäst när jag är sann mot mig själv även om det innebär mindre pengar i plånboken.

Som vanligt när jag befinner mig i dilemman kommer det en bok till mig.
Under helgen som gått har jag läst "Livet inifrån och ut". Jag säger bara läs, den ger mig klarsyn!

GÖR en bra dag!

Tack Rasmus Carlsson, Klarsikt, för boken.

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: