VÄLKOMMEN

lördag 12 oktober 2013

En jäkla massa hundsnack

Kl. 9.50

Varje morgon går jag mina stavpromenader under tystnad.
Jag pratar inte med någon och lyssnar inte på något.

Men att vara hundvakt och behöva gå ut tillsammans med en hund kräver sin kvinna.
Folk vill prata och klappa hunden. Jag är inte alls någon djurvän egentligen men nu är det så att att Sylvester är min dotters hund, och det gör skillnad, och honom passar jag gärna. Han och jag vi vet var vi har varandra.

Jag tog med mobiltelefonen, stoppade den i innerfickan, satte på mig hörlurarna, bara den ena. Då tror dessa hundälskande och pratglada männiksor att jag bara är redo för att ta emot ett telefonsamtal.
Jag är räddad och får min morgonfrid.

Vi går alltid till det som heter Tallriken för där får hundarna springa lösa. Jag hinner med att lyssna på en podcast eller två och Sylvester kan springa runt och leka med de andra hundarna.
Vi går runt, runt i en ring och alla hundägarna ropar på sina hundar eller pratar om sina hundar, en jäkla massa hundsnack och jag bara ler och nickar lite emellanåt där jag tror att det passar.

Min dagens podast:
"Vad vill du" sa samtalsterapeuten som Karin Adelsköld gick till efter att hon bränt ut sig. "Vem är jag och vad vill jag" blev frågan Karin ställde till sig själv.

Inga-Lills tips idag:
lyssna på Internetworld när Lina möter Karin Adelsköld - länken till ljudfilen finns längst ner under bilden så kan lyssna direkt på din dator. Väl investerad tid, jag kunde inte sluta lyssna.

GÖR en bra dag!
Sylvester, den söta svarta til vänster, dvärgpinscher

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: