VÄLKOMMEN

lördag 24 augusti 2013

24 augusti - en speciell dag

Kl. 9.45

I dag är 1 år sedan jag och Alexandra satt på Wayne´s Coffee, här i Malmö, och tryckte på knappen.

Jag minns att vi var uppspelta och lite smått nervösa. Skulle det här kunna bli någonting. Vi kände att det behövdes göra något men hade ingen aning om då den respons vi skulle få.

Alexandra satte kameran framför oss ställde in självutlösaren och så hade vi en bild som vi la upp på Facebooksidan och plötsligt var vi Cancerkompisar.se, på nätet. Vi ville hjälpa andra anhöriga till cancerdrabbade att få någon att prata med, precis på samma sätt som jag hade haft. Vi tog den här bilden som minne och så tryckte vi på knappen.

I dag den 24 augusti är också den dagen min Björn dog för över 10 år sedan och samma dag som Cancerkompisar.se föddes. Det var mer som en slump, eller inte?

Media har hittat Cancerkompisar.se tack var att flera av våra cancerkompisar har ställt upp och berättat sin personliga "cancerresa", det finns att läsa om HÄR

Vi är så många och det finns så mycket kvar att göra. Vi har bara sett början. Vill du bidra? 

GÖR en bra dag!

Alexandra och jag den 24 augusti 2012


Jag har tänt ett ljus för den här dagen, den 24 augusti. Jag plockade blommorna i "min trädgård" Pildammsparken i morse
ps.
Min Björn använde sig ofta av ordspråk och sa då och då "inget ont som inte för något gott med sig", det brukar jag tänka på ibland.

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: