VÄLKOMMEN

onsdag 10 juli 2013

Livets pärlor, ett nutida radband?

Kl. 8.50

Jag har kommit i kontakt med "Livets pärlor" här på Aspö. Ett armband med 18 pärlor med olika färger och storlekar.

Jag var tvungen att fråga vårt värdpar vad det var för armband de bägge hade runt sin handled. Efter en stund kom Lollo in till oss med tre böcker och en påse med pärlor. Jag blev nyfiken och började läsa och googla på "Livets pärlor" och hittade en hel del information.

Hur började det?
Det hela började i Medelhavet när pensionerade Martin Lönnebo båtluffade och hamnade i mitt en storm.
Lyssna på Martin Lönnebo.

Lyssna SR P 4, från november 2012, på biskop emeritus Martin Lönnebo, som berättar om de olika pärlornas betydelse, här om Hemlighetspärlorna och om Nattens pärla.

Jag vill tipsa om detta för alla men främst till våra cancerkompisar för det kanske kan vara ett slags "tröst" eller hjälp i vardagen. Armbanden finns att köpa i de flesta kyrkor har jag fått veta.

18 pärlor med olika betydelse


Lollo visar sitt eget armband, frälsarkransen

TACK Lollo och Bo!
GÖR en bra dag!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: