VÄLKOMMEN

torsdag 11 juli 2013

Det är i år allt kommer att hända

Kl. 10.00

Jag och 8 andra stod i kö för att betala p-platsen när plötsligt en man sträcker fram sin biljett till mig och säger "här får du"!
Just till mig som stod mitt i kön. En betald p-biljett för 3 timmar fram. Det här hände inne i Karlskrona i går.

Jag och Alexandra har semester och är på en ö utanför Karlskrona, Aspö. En stuga som vi fått låna av en gemensam vän till oss, Wivan.
Det är hennes mamma och bonuspappa som bor på ön året om och det finns en stuga jämte deras. Ja stuga, den är på 62 kvm, den är större än min 2:a i Malmö. Vi "betalar" genom att hämta posten, vattna och klippa gräset.

Min förebild, sedan många år, Oprah sa ofta i sina tv-program ”what goes around comes around” och det har fastnat i mig. Jag kallar det för KARMA.  Jag tror benhårt på att om jag ger så får jag tillbaka. Jag vet aldrig när jag får tillbaka men jag vet att det kommer i små och stora portioner förr eller senare men det kommer och nu har det börjat komma ännu mer!

I år är ”Möjligheternas år 2013” för mig och det kommer mycket till mig nu. Jag känner stor tacksamhet för det. 
Jag vet inte exakt hur mitt år kommer att se ut med vare sig Nätverket Cancerkompisar.se eller Giraffa men en sak vet jag. Det här är bara början. Jag känner att det kommer att bli som det ska bli.

Vad wikipedia säger om Karma 

GÖR en bra karmadag!

Alexandra och Sylvester i Karlskrona 

Sylvester och jag i parken när Alexandra handlar gympaskor. Hundar får ju sällan vara med inne i affärer
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: