VÄLKOMMEN

onsdag 31 juli 2013

Jag ser och lär

Kl. 13.09

Damen i frukostmatsalen berättade för mig om onsdagsmarknaden här i Levanto i Italien.
Jag tog mig dit och lyckades hålla i plånboken hyfsat länge tills jag köpte några små presenter att ta med mig hem.

Lätt svettig och påverkad av pizzadoften blev det till slut provsmakning. En liten bit ganska smaklös pizza men ölen var rätt så ok. Jag slängde hälften av bägge.

Nu skulle jag proviantera vatten och frukt. Väl inne i den affär lite längre ner på min gata hamnade jag framför en italienare som i charken beställde mackor. Han skulle ha åtta stycken alla med olika pålägg och kvinnan bakom disken pekade på den ena skinkan efter den andra. Eftersom jag inte har någon tid att passa så bestämde jag mig för att stå kvar och titta och strax fick jag frågan vad jag ville ha. Tja, tänkte jag varför inte. Det blev en ciabatta med bresola, ost och en stor tomat. Jag äter inte vitt bröd egentligen men vad gör det och jag är ju bara i början på Min utmaning 8 i detta Möjligheternas år 2013.

Nu blir det stranden en stund och jag tar med mackan och en liter vatten.
  
Cio!




Jag, va är jag så blek?


Dagens lunch

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: