VÄLKOMMEN

fredag 5 juli 2013

Jag är gravid och otålig

Kl. 9.15

5:e semesterdagen och jag tittar lite i backspegeln. Vintern och våren har haft mycket fokus på framtiden.

Vi på Nätverket Cancerkompisar.se och Giraffa AB har pratat kring koncept, affärsidé, verksamhetsplaner och en hel del formalia.
Det har pågått en hel massa processer, sådant som måste gro och som måste få ta tid.
För att hantera och leva i dessa processer behövs ett visst mått av tålamod. Jag är bra på mycket men tålamod står inte högst upp på min lista. Jag vill bara att allt ska vara klart så jag "föda", att vara gravid är liksom inte min grej.

Min styrka är att jag är driftig och strategisk och jag brinner för att "öppna nya dörrar". Jag ser lösningar och mönster snabbt men jag inser att det är det nödvändigt att stanna upp och låta det gro. Jag är tacksam över att få arbeta tillsammans med min dotter Alexandra, hon är min "bromskloss" när går för fort ibland. Tack Alexandra men snart ska jag väl få lov att "föda".

Nu är det semester och min Avtrappningsvecka är slut! Nu ska jag vara 100 % ledig och låta den processen ha sitt. Men vi som är anhöriga och vill prata vi ses på facebook på Cancerkompisar.se som vanligt.

GÖR en bra dag!
Öppna en ny dörr, man vet aldrig vad som kan hända.

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: