VÄLKOMMEN

onsdag 12 juni 2013

Ett stort misstag

Kl. 6.33

I dag är jag irriterad. Jag gjorde att stort misstag nyss när jag började morgonen med att "mata mig" med dagens tidning.
Den låg ju bara där på golvet. Jag brukar alltid ta upp den och lägga den på köksbordet och läsa den lite senare under morgonen.
Det står ju bara tråkigheter.
Idag om arbetslöshet, igen, och hur världen spionerar på oss och så vidare. Inget som jag vill "mata" mitt inte med, i alla fall inte det första jag gör.

Borde jag sluta facebooka och blogga nu? Näh... det vill jag inte tänka på och det är väl för sent. Och jag är antagligen en obetydlig person i det stora hela så det spelar väl ändå ingen roll, så jag fortsätter sticka upp på mitt lilla sätt.

Funderar på att sluta prenumerera på dagstidningen, igen. Nu delar jag den med mamma som bor i samma hus och det känns lite bra för då slänger vi inte lika mycket papper i alla fall.

Dagens "Inga-Lills må bra tips" är - läs något annat det första du gör som t ex det här från The Secret: "Var och en av oss skapar vårt eget liv. Attraktionslagen är en helt fantastisk lag. Den är orubblig och ger var och en av oss exakt det som vi ägnar mest uppmärksamhet åt. Du är inget undantag från lagen, och du kan använda den till precis vad du vill. lagen fungerar alltid. Vi måste bara lära oss att använda den på rät sätt"

Nu ska jag ut i parken innan det blir för sent.

GÖR en bra dag!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer