VÄLKOMMEN

torsdag 16 maj 2013

Från Robin Sharma till börja dejta och mötet med Gunnar

Kl. 7.55

För mig är det viktigt att börja dagen i lugn och ro. Jag är en väldigt "fartig" person och gillar när det går undan. MEN det har sina nackdelar också. Jag vet att det kan stressa andra i min omgivning och det vill jag absolut inte.
Min nya vana sedan ett tag tillbaka är att kliva upp strax efter klockan fem. Då får jag minst tre timmar varje morgon till allt jag vill göra innan jag ska ge mig iväg och på så sätt känner jag mig mer lugn inombords också.

Så här har den den morgonen sett ut, so far.

Bäddar, plockar undan, vattnar blommor, dricker mitt citronvatten och läser. Läser gärna något "andligt" som t ex Robin Sharma. Med med undantag, ibland.
I går kom den här boken i min brevlåda. Du ser den på bilden nedan. Jag skrev visst något om att vara singel och dejting på Facebook häromdagen när Marie Hagberg, journalist och författare, skrev till mig "köp boken Börja dejta den har jag skrivit". Så nu ligger den boken högst på min lista. Vi får se vad som händer.

Stavpromenad i Pildammsparken så klart och jag tog några bilder nyss. Det är så underbart att bo granne med parken. Jag möter inte många så tidigt men i morse mötte jag Gunnar. Han "stavade" lite stapplande så jag saktade in och vi hälsade. Han berättade att han har fått Parkinssons och att han fått veta att just stavpromander är bra för balansen. 10 minuter senare hade jag hela hans livs historia i min famn. Hans fru Ingrid hade för några månader dött av livmoderscancer och han berättade hur ensam han kände sig, de hade varit gifta i 57 år!
Jag berättade om Cancerkompisar.se och han sa "usch vilket hemskt namn" och sa tillade han "fast så klart jag förstår det ska till för att man ska reagera".

Tacksam för att jag fått ett fint förtroende redan före klockan sju idag.


Jag i Pildammsparken i Malmö, idag

Pildammsparken i Malmö nära Margaretapaviljongen

GÖR en bra dag!


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: