VÄLKOMMEN

onsdag 15 maj 2013

En helt vanlig dag i en företagares liv

 Kl.17.00

I morse träffade jag två tjejer som läser psykologiprogrammet i Lund. Efter fyra års studier ska de göra en 30 poäng uppsats (mastersuppsats). De hittade Cancerkompisar.se via artikeln i SDS inpålivet-sida. De funderar på att titta på anhöriga till cancersjuk och vilket stöd som finns idag, eller brist på stöd. Jag kunde tipsa och dela med mig av en del av mina kontakter vilket kändes gott att kunna göra. Jag önskar dem lycka till.

Möte nummer två var en företagsrådgivning genom Nyföretagarcentrum Öresund som jag bara måste få skriva om, vilket hon gått med på. I Giraffa AB arbetar jag med rådgivning, har fått utbildning och alla vi rådgivare har tystnadsplikt. Jane Olsson ska arrangera en "Easy Fabolous Swop" (Klädbytardag) den 1 juni klockan 11-17 på Green i Västra Hamnen här i Malmö. Dit kan du gå med 10 av dina klädesplagg och byta mot nya. Läs mer om det här. Jag kommer att gå dit. En butik är på gång inom kort. Håll utkik!

Lunchmöte med TAGGISAR och Rikard Windh. Vi på Cancerkompisar.se träffades på Win Win Malmö-kvällen och har hittat samarbeten utan att att en enda krona faktureras. Mer om det här kommer under juni månad.

Mitt fjärde möte var ännu en företagsrådgivning. Att arbeta som företagsrådgivare ger mig sådan energi. Det känns så lyxigt att få träffa entreprenörer som vill förflytta sig framåt i sin business och inte minst är jag tacksam för alla förtroenden jag får.

Jag kan säga att jag gjort mig själv en BRA dag! Tack alla som bidragit till det.
Hanna Linder och Kristina Strand

Rikard Windh och Alexandra Lellky

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: