VÄLKOMMEN

tisdag 19 mars 2013

En ny dag och ännu en helig timme

Kl. 07.51

Det känns bra att vara tillbaka och vara uppkopplad till nätet igen.
Jag trodde inte att det skulle vara så enkelt för mig att vara utan både bloggande och facebook under hela två veckor men det har gått över förväntan.

Den första dagen kliade det lite i fingrarna men jag har haft hjälp på traven då jag varit utomlands med 11 timmars tidsskillnad.
Jag har solat, badat och läst. Jag brukar alltid ta med skönlitteratur när jag åker på semester men den här gången hade jag köpt två fackböcker och två romaner men jag har bara läst en enda och det var fackboken, "Finn din livsuppgift" av Robin Sharma, som inspirerat mig till nya vanor som att tillhöra "klockan fem klubben".

I dag är det tredje morgonen som jag vaknat av mig själv runt klockan 5 och  jag har klivit upp först vid 5.30 för jag gillar att kunna ligga och dra mig en stund.

Det första jag alltid gör är att dricka ljummet vatten med en halv citron i.
Jag pressade två apelsiner och åt en halv banan och sen var jag redo för min "heliga timme". Timmen har blivit till 1 1/2 timme och jag har skrivit ned mina mina reflektioner och tankar kring hur jag vill att min dag ska bli för att jag ska kunna leva mitt bästa jag. Efter det blir det 45 minuters stavpromenad i Pildammsparken.
Just nu läser jag "Att överlista djävulen" av Napoleon Hill en bok som legat gömd i över 70 år innan den skrevs. Nu finns den översatt till svenska och jag har fått den av min vän Rasmus Carlsson. Den finns att köpa på webben: Söderpalm.se
Min "heliga timme" och att kliva upp klockan 5 blir Min utamning 4 för mitt år- "Möjligheternas år 2013". Fast kan det räknas som en utmaning när det känns så lätt att göra det?

Mycket har hänt under på Cancerkompisar under min ledighet. Min cancerkompis Pias man dog av sin cancer så jag skänker henne en extra tanke nu inför hennes nya "resa" ut i livet. Anhörigfondens ordförande har meddelat att de kommer på besök till Skåne under april. Vi får fler och fler som både söker en cancerkompis och vill vara en cancerkompis. Vi söker pengar från olika håll för att kunna bygga en community så vi kan matcha ännu fler.
Vår film inför Win Win Malmö är också klar: Filmen om oss på Cancerkompisar

Ett sätt att hitta medel är detta: Konsten att be. Tack Sten för den här länken.

1 000 TACK TACK till Alexandra, min kollega på Cancerkompisar,  som skött allt under tiden jag varit på resa, jag har kunnat koppla av till 100 %.

En bildkavalkad från min nedkopplade tid kommer här:

Jag har inte skrattat så mycket på länge som vi gjorde, tack Marie!

Mina morgonpromander mellan 6.45-7.45

Marie på stranden på Oahu

I paradiset, Oahu en av Hawais öar

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

Alexandra sa...

Måste ju få se fler bilder!!!