VÄLKOMMEN

lördag 5 januari 2013

Träningsbollen för att träna min fot säger Mattias på itrim

Kl. 15:15

Dag 14/365 och min utmaning de närmsta 21 dagarna (7 kvar) är att röra på mig, varje dag och inga undantag.

Ett itrim-pass avklarat trots att jag fortfarande har ont i min högerfot. Jag har fått olika råd som att vila eller att träna på som vanligt.
Jag har testat bägge varianterna.

Efter 14 dagars varvad träning pratade jag med Mattias på itrim hur jag skulle göra. Han föreslog att jag skulle köpa en balansboll för att träna min fot.
Jag ska stå på ett ben i taget och hålla balansen 1 minut och sen byta ben. Tänk vilken magisk kraft en tränare har.
Får nog ge detta 2 veckor tror jag innan jag märker resultat. Nu gäller det bara att göra det. Jag ska nog lägga bollen framför TV:n.

Kanske den ska pumpas lite? Jag ska testa
Träningsboll inköpt på Stadium Triangeln för 349:-

Inga kommentarer: