VÄLKOMMEN

onsdag 7 november 2012

Sylvester är morgonpigg

kl 10:15

Jag har varit hundvakt sedan igår kväll till pigga Sylvester som väckte mig tidigt.
Det blev en lång runda i Pildammsparken och som avslutning släppte jag honom lös inne i Tallriken. Tallriken inne i Pildammarna har blivit en daglig mötesplats för hundar. Det är både små och stora hundar, olika raser med olika temperament. Jag är aldrig orolig för Sylvester för han säger till om det är något han inte gillar. Han är en liten kaxig dvärgpinscher.
Roligt tror jag att han hade. Jag räknade inte hur många varv han sprang runt men tror du att han är trött nu?
Nix inte alls.

Hemma igen fick jag ta fram burken med hundgodis och utmana honom lite.
Jag har tre trick som jag tränar honom på och det är att:
1. snurra runt
2. sitt, ligg och så lägger jag en godisbit och han får vänta på mitt varsågod
3. jag säger "give me five" och då hoppar han upp och ger mig tassen, grymt alltså!

Hundgodis som matte lämnat här hos mig
Nu är han stilla, en stund i alla fall
Nu ligger han och sover och jag jobbar vidare.

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: