VÄLKOMMEN

måndag 12 november 2012

Om att att vara anhörig

Kl. 19:00

Jag såg nyss ett avsnitt av Fråga Doktorn på SVT1 om att vara anhörig och jag fick massor av egna erfarenheter bekräftade och det kändes bra.

Som t ex att:
- det är viktigt som anhörig att få hjälp för att orka då jag är viktig för den som är sjuk
- som anhörig har jag ett stort behov av att få prata med en likasinnad
- vänner försvinner för att dom blir själv rädda
- information är viktig och att den kommer tidigt
- den som är anhörig behöver uppföljande kontakt eftersom jag i det akuta skedet blir chockad och sedan glömmer bort att söka hjälp för egen del
- är jag annorlunda nu efter att jag sett min man dö hemma? Ja, man får en erfarenhet som inte alla har och den ska man gärna dela med sig av

Vi på cancerkompisar arbetar för högtryck med att hjälpa så många vi kan. Vi vill att alla som vill ska ha någon att prata med, att få sin egen cancerkompis.

Teknik är viktig när man bygger verksamhet

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: