VÄLKOMMEN

söndag 11 november 2012

En vecka med cancerkompisprat

kl. 13.26

Mina funderingar så här på en söndag.
Här sitter jag sitter vid mitt köksbord, har nyss skrivit några rader i min dagbok, och funderar över veckan som gått och vad som hänt..

Vi på cancerkompisar har parat samman vårt första cancerkompispar, det känns stort, och vi har haft möten kring hur vi ska bygga upp vår hemsida för att kunna hjälpa fler att bli cancerkompisar.
Möten i giraffa kring nya uppdrag.
Planering kring Nätverket Mångkulturella Sveriges arrangemang.

Du som följer min blogg vet att jag har nyligen lagt ut några smakprov ur min kommande bok. Det har gjort att det plötsligt händer nya och oväntade saker och med anledning av det har jag börjat se på mig själv med lite nya ögon. Om du skulle fråga hur allt började skulle jag nog svara att allt började kanske egentligen när jag startade mitt företag giraffa. Jag började välja på ett annat sätt och började säga ja till mig själv, kanske.

I fredags träffades vi i mastermindgruppen för tredje gången och jag gick därifrån, igen, redo för mina nya utmaningar. I vår grupp gäller det att vara öppen och tänka utanför boxen för att kunna både ge och ta emot råd. Jag väljer själv vilka frågeställningar som jag vill ta upp. Min fråga gällde hur jag ska presentera mig för omvärlden kring jag jobbar med. Det känns svårt för mig nu när jag har flera projekt igång och jag upplever att jag "spretar" åt flera håll. Tack igen till coach Rasmus Carlsson och mina kompisar i mastermindgruppen för givande input. (Var kommer begreppet mastermind från? Tips, se en video med Napoleon Hill)

Nu vet ännu fler vad vi på cancerkompisar gör.
I går kväll var jag bjuden på fest med människor jag aldrig träffat och då kommer frågorna om vad jag jobbar med ganska naturligt. Än en gång fick jag berätta om cancerkompisar och min egen historia och träna på cancerprat.

Fest med grekiskt tema. Här ser du oss, grekiska gudinnor hemma hos Helene

Gör en bra söndag alla!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: