VÄLKOMMEN

söndag 25 november 2012

Ett svårt ämne att prata kring

Kl 17:00

Igår träffade jag en kvinna jag inte pratat med på ett par år. Nu korsades våra vägar och vi hann prata en längre stund och jag fick veta att hon varit sjuk i bröstcancer och blev opererad för två år sedan men nu blivit friskförklarad.
Hon frågade mig vad jag jobbar med nu och jag berättade om cancerkompisar.
Hon reagerade något oväntat med att säga att "allt det där skötte vi inom familjen" och antydde att ingen av dem hade något behov av att prata med någon utomstående. Jag och hennes man träffas en del i jobbet och han har inget sagt han heller.

Jag blir ännu mer stärkt av att det finns ett stort behov av det vi på cancerkompisar gör. Det verkar så svårt att prata öppet om cancer oavsett om man själv är sjuk eller anhörig. Förutom att para samman cancerkompisar vill vi också lyfta ämnet död och cancer för det är lika självklart att dö som att födas. Och långt i från alla dör ju.

Jag inser att jag har så mycket kvar att lära och nyss hittade jag det här på nätet,
en länk om bröstcancer - Karmastudien.

För mig har det blivit extra viktigt att röra på mig. Jag vill göra något varje dag. Idag har jag tränat min sving på Hylliekrokens GK.

Jag på Hylliekrokens GK, Limhamn, Malmö

100 bollar och 200 svingar tar ca 45 minuter

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

Anonym sa...

Halloj, om du går in på Karma/Kontakt/Personal så ser du ett bekant ansikte :)