VÄLKOMMEN

onsdag 10 oktober 2012

Jag minitränar och hoppas jag ska stanna kvar

Jag har tränat på gym nästan hela mitt vuxna liv och har testat flera anläggningar och jag har köpt både klippkort, årskort och säsongskort.
Jag har gått på förbokade klasser eller droppat in. Jag har gått i gruppträning och enskilt.
Men jag tröttnar alltid efter ett tag. Det blir enformigt och så tar det ju sådan tid. Packa väskan, ta sig till träningen, tvätta handdukar och träningskläder.
Nu har jag inte tränat på flera månader, eller om sanningen ska fram inte på hela 2012, utan bara gått min stavgång på morgonen.
Nu kanske jag har hittat det och nu gör jag ett nytt försök.

Jag har köpt ett årskort på itrim här i Malmö. Det är en form av cirkelträning där jag ska gå tre varv runt till olika maskiner och steppbrädor. Mellan musiken hörs en röst som var 30:e sekund säger "byt station".
Det tar ungefär 30 minuter att gå tre varv och jag blir grymt svettig och jag har beslutat mig för att gå tre gånger i veckan på morgonen mellan klockan sju och åtta. Det ska bli intressant att se hur länge den här formen av miniträning håller i sig.
Jag hoppas för jag har ju köpt ett årskort.




Till min miniträning har jag miniflaskor och en minihandduk, jag kan ju inte fylla tvärttkorgen med tre stora badhanddukar varje vecka

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: