VÄLKOMMEN

onsdag 12 september 2012

Mamma "tar ett tag" hemma hos mig

Mamma och jag har alltid stått varandra nära och flera gånger under årens lopp har vi dessutom bott nära varandra. Vi har umgåtts som goda vänner, pratat om meningen med livet, gått på konsert och lagat mat tillsammans.
Sedan ett år tillbaka bor vi riktigt nära varandra, vi bor i samma hus på "Malmös Manhattan" men inget är som det brukar vara längre. Mamma har haft en stroke och är inte riktigt sig själv längre men en sak är precis som vanligt.

Vi har ofta under åren städat tillsammans. När vi har städat har vi pratat oavbrutet om allt möjligt.
Det hade vi inte inte gjort på ett tag men en dag föreslog hon det:
"ska vi ta ett tag hemma hos dig nån dag"?

Häromdagen städade vi hos mig och då var allt precis som vanligt igen. Vi planerade vem som skulle göra vad, hon var "bossen" och så var vi igång. Vi pratade oavbrutet och skrattade. Dessutom finns det ingen som kan städa som hon. Allt blir verkligen som nytt igen när hon varit framme. Titta bara på kniven hon använder för att göra ren min gamla spis.
Senare i veckan är dags att putsa fönster uppe hos henne och då är det jag som är "bossen", jag är grym på fönsterputsning. Skönt att veta att det som sitter i händerna alltid verkar finnas kvar.

Mamma Laila - proffs på "att ta ett tag"


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: