VÄLKOMMEN

måndag 17 september 2012

1 2 1 - ett sätt att både behålla och vårda mitt nätverk

Jag funderar rätt ofta på hur jag på bästa sätt kan underhålla mitt nätverk i affärslivet.

Jag tycker att det har gått lite inflation i mingel och after work där man samlas många under en kort stund. Väldigt rationellt så klart och jag fyller på med nya kontakter, får fler visitkort och nya möjligheter till möten. Men för mig gäller det att hitta balansen. Jag vill hinna med att följa upp nya kontakter men viktigast av allt vill jag underhålla mitt befintliga nätverk.
Idag hade jag ett mycket givande "1 2 1" med Pernilla Liepe i mitt Rotary-nätverk.

På Sydsvenskans arrangemang "Fem i tre" i Malmö träffade jag Liselott Lading för jag vet inte vilken gång i ordningen. Vi verkar alltid mötas på samma mingel och nu ska jag kontakta henne för ett "1 2 1", de är dags, henne vill jag gärna få in i mitt nätverk.

Jag och Liselott Lading


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag lyssnar gärna på dina idéer! Kom upp på kontoret så bjuder jag på kaffe. Ring så bokar vi tid 0702772173