VÄLKOMMEN

fredag 24 augusti 2012

Min mamma "suger" energi


Jag hade länge lovat att jag skulle ta med "mamsen" till Bokskogen för lunch men skjutit fram det på grund av anledning. Nu hade vi i alla fall bestämt dag och hon hade skrivit in det i den almanacka jag köpt till henne.

Vi bor i samma hus, jag på 6:e våningen och hon på 7:e, men vi har en överenskommelse om att vi alltid ringer varandra innan vi hälsar på. En kvart innan vi skulle åka ringde jag till henne och hon hade glömt bort att vi skulle iväg. Hon hade glömt att titta i sin almanacka.

Så kom vi iväg och det började redan i bilen. Hon klagade på allt och alla. Jag försökte byta samtalsämne flera gånger under bilfärden, det tar 25 minuter att åka ut till Bokskogen, och jag hade redan börjat ångra mig.

Jag skäms lite för det känns förbjudet att gnälla över min mamma. Det finns dom som inte har en mamma eller har en mamma som är jättesjuk. Min mamma är bara lite sjuk.
Min kompis W är min förebild för hon har så stort tålamod med sin mamma. Jag inser att jag måste träna mer för det lär väl inte bli enklare med åren. Hon är full av ideér alltid och vill göra massor och gärna tillsammans med mig. Nu vill hon på Qigong med mig.
Men idag vilar jag upp mig och har delegerat ut "mamsen" till min dotter Alexandra. Dom har åkt till IKEA.


Jag och "mamsen" hon äter isterband och jag äter fisk


Carpe Diem!

ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: