VÄLKOMMEN

tisdag 28 augusti 2012

Hotlösa möjligheter

Nu ska jag "sticka upp huvudet" och våga ge mig själv beröm!

När jag avslutar ett projekt får jag oftast en fråga av någon om vad jag ska göra sen och det brukar vara långt innan jag själv ens hunnit tänka tanken.
Jag har inte behövt söka något uppdrag/jobb sedan 1998 så jag känner mig helt cool för det ordnar sig ju alltid. Jag brukar säga att jag tror på att det jag vill ha det kommer till mig.

"Ja, du jag som har sådan tur" brukar jag få höra och jag svarar alltid likadant "turen drabbar bara dom skickliga".

För ett par veckor sedan hade jag ett möte med Micke och vi pratade om det här varför jag lyckas med det jag gör.
Jo, sa han:
"det är för att du som projektledare, hittar lösningar och driver saker utan på bekostnad av andra. Du hittar lösningar som är kompletterande och inte i stället för. Du ser möjligheter och gör "hotlösa förändringar" för du tänker samverkan hela vägen".
Så, är det min "hotlöshet"som gör att jag lyckas eller har jag bara tur?

Men visst är det härligt med människor som kan ta sig tid och ge genomtänkt beröm. Tack till Micke Hörberg på Chelix Sales & Management!
Nu är jag så nöjd med mig själv för att jag skrivit det här också.
Bort med "Jante"!

Jag i Helsingborg i söndags och tar foto på mig själv, en utomhustoa


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: