VÄLKOMMEN

lördag 4 augusti 2012

1 av 5 saker som blir svårare som 50+singel


Jag tillhör 50-talisterna och som "flicka" fick jag inte lära mig allt som mina barn fått lära sig. Jag skulle gifta mig och leva med en man resten av livet och han skulle fixa "allt" det praktiska.
Min dotter Alexandra är 80-talist och hon är händig, hon kan det mesta, och gör dessutom det mesta själv.
Igår var vi på shoppingrunda på IKEA och RUSTA. Jag köpte ett nytt bord till min balkong och hon köpte färg för att måla om sitt vardagsrum. Jag "ryser" bara av tanken på allt förarbete med målning och jag vet inte hur jag skulle göra heller.

1 av 5 saker som är svårare som 50+singel:
att åka och handla på IKEA och lasta in tunga kartonger i bilen, bära upp allt själv till lägenheten, montera samman grejerna och behöva läsa bruksanvisningar.

Nu står det nya bordet på min balkong, något instabilt och det blev visst 1 skruv över.
Hur gick det till?
Tja, ärligt talat, det blir inte IKEA igen i första taget, jag ska prioritera att söka efter en "händig" man i stället.

På bilden: hemma hos mig på "Mö:s Manhattan"



2 av 5 saker ... fortsättning följer ... fortsatt trevlig helg, vi ses på bloggen på måndag.

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer