VÄLKOMMEN

måndag 6 augusti 2012

Nr 2 av 5 saker som blir svårare som 50+singel

Det här är ett gammalt inlägg - "favorit i repris"?

I förra veckan blinkade plötsligt en lampa till på instrumentbrädan, ooops... det stod "coolant" och hjärtat tog ett litet skutt. Ja, det var bara att stanna och ta fram instruktionsboken (sådana jag avskyr som pesten) och leta efter rätt sida.

Det var kylarvätskan som det var något problem med. Så mycket vet jag att kylarsystemet är ett slutet system och att det inte ska behöva fyllas på.

Jag läste vidare:
"Åk till närmsta verkstad..." näää...h jag vill inte.
Jag parkerade bilen och åkte upp i lägenheten och tog fram min "bilpärm" och bläddrade bland de gamla servicerapporterna. Jag minns att jag varit inne på AUDI för ett par år sedan när "coolant-symbolen" också lyste och att man bytt någon tätningsring den gången.
Ingen aning men det känns alltid svårt att föra diskussioner med bilreparatörer för dom har alltid rätt?

Nu är jag grymt nervös för på tisdag ska bilen in och jag undrar vad det här kan kosta för varje gång jag ska lämna in bilen säger någon alltid lika omtänksamt till mig:
"va, ska du lämna in den på en märkesverkstad det blir alltid dubbelt så dyrt".
Ja, vad ska jag säga. Jag är helt okunning när det gäller bilar och jag har ingen partner som kan hjälpa mig och då känner mig lite tryggare hos en större firma. OCH tack och lov har jag Jörgen Rambris som alltid ställer upp och fixar.

Men tvätta och putsa på bilen som en "man", det kan jag. På AUDI säger dom att jag har den mest välskötta bilen bland deras kunder.
Nu på fredag har jag och min "älskling A3:an" en tid till "bildoktorn" så jag har hela veckan på mig att putsa och tvätta den.

På bilden: min älskling, AUDI A3, FSI 2.0 och 17 tums sommarfäljar, som jag ALLTID tvättar för hand, här nere i tvätthallen på Kronprinsen i Malmö

PS:
Du kan läsa om 1 av 5 saker om du klickar på etiketten "singel och 50+

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: