VÄLKOMMEN

måndag 30 juli 2012

Varför är det alltid någon annans fel?

När något inte fungerar med min dator eller min iPhone så slänger jag mig på luren och ringer min egen personliga "helpdesk", Alexandra, min tekniska dotter. Så ställer hon några kontrollfrågor och jag svarar oftast typ:
"men jag har inte gjort något, det måste vara något annat som är fel", säger jag alltid.
Efter ett tag löser hon det till mig och märkligt nog är det aldrig något fel på själva datorn utan det är jag som råkat trycka på fel knapp eller något.
Min mamma verkar ha samma problem.
"jag tryckte visst då rätt kod och ändå tog banken mitt kort i alla fall," sa hon häromdagen. Det kan vi tjafsa om hur länge som helst.

Jag tycker ändå att jag är hyfsat teknisk och "hänger med" rätt bra med det mesta men det här börjar kännas hur pinsamt som helst.

Ja, ja jag "hänger i alla fall med" vad gäller kulturlivet och det som händer på "Malmö Manhattan" i sommar. Men om sanningen ska fram är det ju tack vare min kompis Winnie förstås.

På bilden: jag på Lilla Torg på "Malmös Manhattan", Hedmanska Gården en kväll i förra veckan


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: