VÄLKOMMEN

måndag 16 juli 2012

...OCH VAD HÄNDE I NATT?


I morse när jag vaknade kände jag mig så "fet" och tänkte att näää...h vad är det som händer.

Det är ju inte så att jag inte rör på mig.
Jag går stavpromenad 40 minuter varje morgon, jag spelar golf ett par gånger i veckan och jag cyklar till jobbet.

Jag undrar om man kan gå upp i vikt under natten? Då ligger jag ju bara och gör inget.
Allvarligt talat - jag får ta tag i mitt liv och jag får börja styrketräna igen? Eller kanske ut och "mingla" mer, det är väl också motion?
På bilden: jag och PaulinE ( som inte syns på bilden) på Skeppsbron ett mingelafterwork - år?


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

1 kommentar:

Jag sticker upp huvudet sa...

info från min kompis Gunilla som jag pratade nyss på telefon:

TIPS: du ska helst inte äta inte 2 tim innan sängdags. "Matsmälningsapparraten" behöver vila. Får den inte vila så sover jag sämre, vaknar flera gånger under natten.
Kroppen behöver vila för att behålla sin balans, om inte så tror kroppen att den är "i krig". Och i krig gäller det att spara!
Alltså kan man gå upp i vikt "under natten", kroppen förbränner sämre helt enkelt.
TACK!
Hälsningar Inga-Lill