VÄLKOMMEN

lördag 14 juli 2012

BJÖRN SA ALLTID ATT JAG NOG VARIT EN HAMSTER


Jag städar hemma i mitt "bokskåp" för att få plats med några nya pärmar och hittade ett kuvert med "minnen".
Det är Björns gamla VISA-kort och ett foto av honom där han sitter och putsar våra kopparprylar.

Jag brukade kalla honom en "arbetsmyra" och han mig för en "hamster".

" Du måste ha varit i hamster i ditt tidigare liv" sa han ofta och sen skrattade han alltid åt sina egna skämt samtidigt som han pussade på mig.

Nu tittar han säker ner från sin himmel och skrattar åt mig och inser att han hade rätt - jag har svårt att göra mig av med saker.

Jag måste erkänna - jag saknar honom fortfarande och då är det lite "gött" men minnena.

På bilden: ett foto av Björn och hans gamla kort



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: