VÄLKOMMEN

tisdag 3 juli 2012

MAC OCH JAG - UTOMLANDS



på bilden: jag och Mac, på Station Triangeln, på väg till Köpenhamn


Allt blev så enkelt plötsligt!

Jag tog Mac med mig till Köpenhamn över dagen för att jag ville testa hur det skulle fungera med att ha en laptop med mig. Min tanke var att när inspirationen skulle "poppa upp" ville jag vara redo.

Så här gick det.
Jag tog Öresundståget mot Köpenhamn.
Första stoppet var Örestad, det tog bara 15 minuter, men jag hann plocka upp Mac och med lägga upp några mappar och byta bakgrundsbild.

Mot Metron. Det blev fem minuters väntan i solen.

Vidare med Metron från Örestad till Islands Brygge, det tog 20 minuter, hann jag skriva två sidor på den sista delen av boken "Förbjudna tankar om cancer".

Fyra timmars möte och på väg hem igen hann jag med att läsa mina mail, från min iPhone, jag var alldeles för trött i huvudet för att ens tänka tanken att plocka upp Mac från väskan.

En effektiv dag!



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer
             

Inga kommentarer: