VÄLKOMMEN

torsdag 28 juni 2012

Hög EQ

                                          Karin med högt EQ - de´e´jag, säjer i alla fall mamma!


på bilden: kortet jag fick av mamma

Jag har fått ett jättefint kort av mamma med några rader som berättar om hur glad hon är för allt jag hjälper henne med. Vi bor ju i samma hus numera, jag på 6:e våningen och hon på 7:e.

Vi är fyra syskon i min famlij och vi har alla dubbelnamn, jag heter Karin Inga-Lill.

Mamma är påhittig och köper ofta små kort, väl utvalda, och ibland sätter hon t o m på ett frimärke och postar det och har hon köpt en veckotidning så river hon ur horoskopet och ger till mig.

På det här kortet står det:
"Karin är ett grekiskt namn som betyder, ren, skön och pur", tja vad ska jag säga om det?
"Hennes sanna natur kännetecknas först och främst av hennes stora entusiasm, hon är en rättvisans kämpe, är fåfäng och mottaglig för smicker", ochdet stämmer ju!
"Lojal mot släkt och vänner vilket gör att hon har en hög EQ, emotionell intelligenskvot", ja det stämmer det också!

Nu blev jag riktigt "boostad"!!! Tack för det.

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: