VÄLKOMMEN

torsdag 28 juni 2012

giraffas boktips - "Den utmätta tiden"


                                            Skulle vi leva livte bättre om tiden var "utmätt"?


på bilden: en bok från min bokhylla, "Den utmätta tiden" av Peter Noll


Jag springer på böcker, personer, bloggar och annat kring ämnet cancer nu mer än tidigare.
Det beror så klart på att jag arbetar med boken "Förbjudna tankar om cancer".

Den här boken läste jag för några år sedan och kom att tänka på den när jag såg länken från Cancerfonden om Katarina som Alexandra lagt upp på min Facebooksida.

Här har du länken om Katarina Hultling från TV som vill göra cancern synlig.

I sin bok skriver Peter Noll, som nu är död, om sina tankar, känslor, erfarenheter och samtal med olika människor under sitt sista år i livet. Mycket tänkvärda ord.

Jag tycker att vi som är friska tar alldelels för mycket för givet och beklagar oss över småsaker som jag kallar "i-landsproblem".

Enligt Cancerfonden drabbas varje år cirka 55 000 personer av cancer.
Det gäller att leva här och nu!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: