VÄLKOMMEN

fredag 29 juni 2012

Fredagsmys - bara för mer än 1?

                                     
                                                    Nu blev jag lite ledsen...


                                                             på bilden: jag "myser" på in balkong på 6:e våningen

I TV-soffan i morse pratade man om fredagsmys som en företeelse, ny eller gammal?
En etnolog uttalade sig och menade att det var först på 90-talet man "myntade" uttrycket fredagsmys men att det alltid egentligen existerat fast i olika former.

Det jag blev ledsen över är att fredagsmys inte gäller för oss singlar utan är en aktivitet för flera, familj eller vänner som samlas under enklare former för att tillsammans avsluta veckan.

Läs själv här: Wikipedias definition på fredagsmys

Vi kan kanske hjälpas åt för oss som ibland (eller ofta) fredagsmyser för oss själva?
Jag tycker om att mysa med mig själv vissa fredagskvällar men inte alla.
För visst gäller det att ta tillvara alla dagar och kvällar i livet och mysa, även om jag bara har mig själv som enda sällskap?


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: