VÄLKOMMEN

lördag 17 april 2010

Vad är lycka - att våga?


Jag läser " Vid floden Piedra satte jag mig ner och grät" av Paulo Coelho

Jag är stamkund på biblioteket och lånar hem de böcker som spontant "kommer till mig". I veckan hittade jag den här och här kommer några av min tankar kring den...

"vi måste våga utsätta oss för risker. Jag kan inte förstå livets mirakel fullt ut förrän jag tillåter det oväntade att hända.

Varje dag har jag möjlighet att ändra på det som gör mig olycklig genom att tt tillåta det oväntade att hända.
När jag tänker på det känns det nästan magiskt.
Att ta risken att bli besviken eller desillusionerad är väl bättre än att sitta och ångra att jag inte vågade.

Carpe diem ska jag leva också sägs det i boken.

1 kommentar:

Marre sa...

japp... hälften vågat hälften vunnit.. :)