VÄLKOMMEN

söndag 21 mars 2010

Lösningen - 5 timmar av 168


Träningsväskan står alltid packad och klar i hallen

Jag läser just nu boken "Munken som sålde sin Ferrari" av Robin Sharma

Att

ta hand om sin kropp genom träning och att äta sunt är jag ganska van vid. Jag har ständigt funderingar kring hur jag kan ta mig tid till att ta hand om "insidan" för det är jag mindre bra på. Jag tar mig inte riktigt tid att göra det rejält jag vill alltid hitta det snabbaste och enklaste sättet.

Nu har jag min lösning. Nu är jag riktigt glad och lugn.

Ungefär så här säger Robin Sharma i sin bok;
"På 1 vecka (7 dagar) har jag 168 timmar och det har vi ju alla. Om jag använder 5 av dessa timmar i veckan till fysisk aktivitet så vårdar jag min kropp och samtidigt min insida. Han kallar kroppen för "själens tempel".

Så nu har jag löst det!

Ohoo... carpe diem idag me´!

Inga kommentarer: