VÄLKOMMEN

fredag 30 oktober 2009

Mina endorfiner har vaknat!


Kerstin som idag kl 07.00 ledde ett morgonpass på F&S

Att
bry sig om!

I morse var jag på ett pass
kl 07.00
på Friskis & Svettis, jag körde hela vägen ut till Ön!

Kerstin som ledde passet jobbar också på Itrim i V. Hamnen.
Vilken människa - hon bryr sig om på riktigt.

Jag har tränat aktivt i flera år och just nu sedan 1 1/2 år nu bl a på Itrim, "plejset" jag älskar!

Men Du vet hur det är - man kan inte alltid vara på "topp". Ärlig som jag är så svarar jag sanningsenligt på hennes fråga - "hur är det"? Kasst - svarar jag till Kerstin, jag är så jäkla trött på att träna. Det känns enformigt och att träna ska ju ge energi inte kräva energi.

Så en vecka senare, nu i onsdags kommer Kerstin fram till mig igen och frågar " är du morgonpigg"? Tja, inte precis svarar jag.
"Du - kom till F & S på fredag kl 07.00 så ska du få pröva på något annat", säger hon.

Jag ska erkänna att det var motigt att kliva upp 06.00 och köra iväg. Men att träna så tidigt tillsammans med 50 andra var en riktig "kick"! Oj, oj, så enkelt det kan vá!

Jag fattade inget förrän när vi nästan var klara och skulle stretcha så började tårarna rulla på mina kinder - det är ju det här som behövs!
Att få en kick! Att någon ser att du behöver variation.

Att du behöver få se något ur en annan synvinkel och någon som ser dig och vad du behöver.
Nu har mina endorfiner vaknat igen!
TACK Kerstin!

http://www.itrim.se

Carpe Diem!

Inga kommentarer: