VÄLKOMMEN

onsdag 28 oktober 2009

Idag hände det!

mitt meditationsljus och mina instruktioner från tidn. "nära" 28 okt 2009

Att
meditera!

Det har mamma sagt till mig i minst 10 år att jag borde. Idag hände det.

Jag satte mig på golvet och tände ett ljus, stirrade in i lågan och började andas in genom näsan och ut genom munnen.

Jag försökte blunda men det passade inte mig utan jag fortsatte titta in i lågan och började tänka mig in i en annan miljö (helt enligt instruktionerna) och jag valde den promenadstig jag alltid tog varje morgon den sommaren jag var hos min bror i Spanien i två månader, det gick!
Plötsligt hade det gått 8 min och jag sträckte på mig, något piggare. Tja, jag får se vad jag tycker om det här.

Jag hittade instruktionerna i en tidning jag sprang på i förra vecka, "nära" nr 1 2009.

Där står det att man ska göra det enkelt, börja med 5-10 minuter och sen bygger man på efterhand. Det sägs att 40 min meditation ska motsvara 6 timmars sömn.

Carpe diem!

Inga kommentarer: