VÄLKOMMEN

lördag 25 april 2015

Att inte fastna



Jag fick ett litet paket.
I paketet låg denna söta lillantandborste och ett kort.

Fler och fler känner till att jag samlar på giraffer. Giraffen är en symbol som ger mig min dagliga dos av påminnelse. En påminnelse som stöd för att inte fastna!

Jag tänker så här.
Varje dag är full av möjligheter. Möjligheter att uppnå precis det jag själv vill med min dag. Det kan handla om att jag vill kunna känna mig lugn och avspänd under hela dagen trots fyra inbokade möten.
Det kan handla om att ringa det där samtalet som jag ännu inte vågat då jag fastnat i tanken om att eventuellt få ett nej. Jag kan trots allt bara leva och ta en dag i taget.

Så tillbaka då till vad giraffen kan hjälpa mig med. Jo, giraffens långa hals är för mig en påminnelse om att inte bara titta där jag står utan att våga sticka upp huvudet och sträcka på halsen och försöka se lite längre. Ta några djupa andetag, känna in stunden och göra mig själv en bra dag.

Tack gulliga Pia!

GÖR en bra dag!

Inga kommentarer: