VÄLKOMMEN

fredag 27 mars 2015

Den moderna dödsannonsen



PaulinE och jag på mingel

Min kära vän Pauline skrev så här på Facebook:

Det är en oerhört tung vecka!
I lördags morse somnade min älskade pappa in efter att lungcancern till slut vunnit över livet. Inte ens din postiva syn och optimism hjälpte denna gång pappa, men den har hjlälpt dig så mycket tidigare genom livet, och hjälpt mig! Tomheten är så stor och saknaden obeskrivlig, du fattas mig så! Min levnadsglada pappa som skulle få njuta så mycket mer av livet, och du hade rätt som du har sagt till mig genom hela livet, att hälsan är allt, om man inte har den så hjälper inget annat, så sant. Nu har du frid och som Cindra säger, nu sitter moffis på ett moln i himlen tillsammans med Klaras moffis och dricker vin och äter oxfilé och det låter som att du trivs, din sista tid i livet var inget alternativ. Ta hand om dig pappa Jan och jag älskar dig förr, nu och för alltid!


När jag läst det messade jag henne och skrev att jag tyckte att det var så fint skrivet och att dessutom våga lägga upp det på sociala medier och fick det här svaret:

Tack, kände att jag behövde göra det som ett steg i bearbetningen men ville vänta några dagar så de viktigaste hade fått beskedet. Men det är ju den moderna dödsannonsen, som ett komplement till den i tidningen. Kram 

Jag fick ok av henne att använda det i min blogg.

Att våga prata, att våga berätta och få möjlighet att skriva av sig visar sig gång på gång ge både stöd och tröst och allt det kan du som anhörig få på Cancerkompisar.se.

Välkommen in till Cancerkompisar, det kostar inget att vara med.


GÖR en bra dag!


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

2 kommentarer:

Daniella Ibis sa...

Jag vet att jag inte kommenterar alls ofta, men ditt arbete och allt du gör är så oerhört fint och viktigt.
En eloge till IL! <3

Jag sticker upp huvudet sa...

Tack Daniella, vi vet att vi följer varandra och det är det som räknas.
kramis och tack för ditt kommentar