VÄLKOMMEN

torsdag 22 maj 2014

PM och PL

kl. 8.38

Jag vaknade i måndags morse pigg som alltid på måndagar, klev av sängen, precis på samma sätt som jag alltid gör, och skrek till av smärtan jag kände i foten.
Det högg till i hålfoten och jag har inte kunnat stå på min högra fot förrän nu på morgonen.

Jag blev både ledsen och förtvivlad då jag såg framför mig hur mina morgonpromenader försvann ur min dagliga rutin.
Jag såg framför mig hur min golfbag skulle få stå oanvänd i hörnan i hallen men sen blev jag bara arg!
Näh, här krävs en strategi.
Min massör har oftast tre veckors väntetid men jag ringde direkt på morgonen och fick en återbudstid.

Oj, vad det gjorde ont. Han tryckte, tänjde och masserade och sa att jag skulle röra på mig så mycket jag kunde på plan mark samt gav mig några stretchövningar.

Cyklar hemåt, det gjorde inte alls ont, med hålfoten på trampen, och träffar min granne läkaren vid cykelstället och han erbjuder sig att komma in till mig och titta på foten under kvällen.

Några timmar senare dyker han upp, vi sätter oss i vardagsrummet, och jag får lägga min fot i hans knä. Fniss, ja det känns lite pinsamt då han bjudit ut mig några gånger men det har liksom aldrig passat.
Nåväl.
Han visar mig några, för mig nya, stretchövningar men vill även skicka mig på röntgen samt säger att jag ska vila.

Nu har jag då både en PM=personlig massör och en PL=personlig läkare men jag gör ju alltid som jag vill. Jag har druckit extra mycket ingefärste, mot infektion, stretchat som en galning, masserat med aloeverakräm och nu är jag "up and running" igen och på väg på mot en ny dag!

GÖR en bra dag!



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: