VÄLKOMMEN

lördag 17 maj 2014

Det hugger till

Kl. 11.15

Vi är två administratörer  som bevakar och modererar Cancerkompisars slutna samtalsgrupper på Facebook som finns till för anhörig till cancerdrabbad och den gruppen sover aldrig. Olika tider under dygnet tar vi del av anhörigas frustration, sorgsenhet, uppgivenhet och sökande efter hopp för sina cancersjuka nära och kära.

Några skriver oftare än andra och på olika tider av dygnet. Tack och lov finns det alltid någon annan anhörig som kan stötta ett rop på hjälp även om det så är mitt i natten.

Vi möts bara på nätet men vi bygger ändå starka relationer då vi förstår vi varandra så väl. Det hugger till varje gång när jag läser att någon dött eller att någon behövt åka in akut mitt i natten.


ca 20.00
Tar det aldrig slut ? T fick en förstorad körtel i bröstet för någon månad sen, så han var iväg och fick ta ultraljud och tester. Idag kom brevet att det var godartad förstoring... men just nu sitter han på akuten igen efter att hans armbåge svullnat upp, vilket hände på samma sätt innan han åkte in på cellgifterna .... känns som hans kropp spelar oss ett spratt hela tiden...

ca 08.00
T kom hem vid 03:30 i natt efter 7 timmar på akuten och ska tillbaka idag. Han fick gipsskena på armen, de vet inte vad det är. Men jag googlade i natt och jag tror att det är gikt, allt stämmer in och om man har har tagit cellgifter då verkar detta framkalla gikt.. Som sagt vi ska inte få chansen att ta det lugnt...

Att vara anhörig innebär att ständigt ha jour och du bär dessutom på en inbyggd oro. En oro som du oftast inte kan visa upp. Du måste själv vara stark och leda ... ja, man är är ofta projektledare för hela cancerresan.
Jag vet själv!
I bland skulle jag bara vilja skrika högt #fuckcancer!!!

Vi längtar och ser verkligen fram emot när den communityn=förmedlingstjänsten vi bygger ska bli klar. Det kommer att bli så mycket enklare för oss cancerkompisar att prata och kommunicera med varandra och få hjälp att hitta information.

GÖR en bra dag!


Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: