VÄLKOMMEN

lördag 12 april 2014

Förbjudna tankar?

Kl. 9.38

Vaknade för sent!!!
Ingen The 5 am Club idag och solen bara vräker in här på Malmös Manhattan.
Jag bor på 6:e våningen med stora fönster, nästan längs hela väggen i alla rummen, det är mycket ljus som kommer rakt in på mig. Och det är väl bra men...

När solen lyser, särskilt på klarblå himmel, känner jag prestationsångesten komma krypandes inom mig som att jag borde eller egentligen måste prestera något. Dagen måste bli optimal. Jag känner att jag måste välja det bästa för just den här dagen.

Det kommer inga tankar alls om hur mysigt det skulle kunna bli så här på en lördag. En ledig och helt oplanerad dag. En dag som jag kan disponera helt fritt och göra vad jag vill. Jag skulle kunna kanske vilja ligga på soffan och läsa eller titta på min favoritserie på Netflix eller fålla upp mammas byxor som hängt på min köksstol i snart tre veckor.
Nix! Allt detta får vänta tills solen gått ner.

Vad kan vara bäst för mig idag.
Springa en runda?
Åka ut till golfbanan?

Det knäppa är att jag gillar solen mer när det är vardag eller när jag har semester. Det känns dubbelbottnat men solen ställer krav på mig på lediga dagar. Nu känner jag mig nästan lite dum som skrivit det här. Det känns nästan som förbjudna tankar. Jag som har det så bra på alla sätt och vis. Men vad är det som gnager inom mig, egentligen. Mina tankar...

Så idag, hur ska jag göra?
Här sitter jag vid datorn och läser bloggar men strax kommer jag antagligen att ta mig själv kragen och ta mig ut.
Gå ut och göra något optimalt?!

GÖR en bra dag!

Jag ser solen ur olika perspektiv

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: