VÄLKOMMEN

fredag 18 april 2014

Dåligt humör

Kl. 9.55

Jag är på dåligt humör.
Det är mycket sådant som spökar på i min hjärna.
Förbjudna tankar?
Idag igen?
Nej inte alls. Jag inser att jag är mänsklig och normal när jag läser Rasmus Carlssons blogg om att HAN, HAN som ju är coach, också blir på dåligt humör, ibland.

Tack för det och GÖR en bra dag!

Några rader ur bloggen Klarsikt

Uttrycket ”humör” är bara en synonym för ”känslotillstånd”. Nästan alla konflikter uppstår när de inblandade är på ett lågt humör. Av någon anledning inser folk inte kopplingen mellan lågt humör och problem i relationer. Men när du väl vet om den, vet du hur du ska undvika det dåliga humörets härjningar.

Jag vet alltså att mitt dåliga humör kommer att skifta, precis som vädret alltid skiftar förr eller senare. Skillnaden mellan humöret och vädret är dock att vädrets växlingar kan jag inte påverka, men när jag låter bli att döma eller försöka förändra mitt dåliga humör vet jag att jag snabbare återgår till mitt naturliga tillstånd av välbefinnande.


Här kan du läsa hela inlägget: LÖSNINGEN PÅ DÅLIGT HUMÖR

Tack och Glad Påsk Rasmus från mig
FOTO: från Rasmus facebooksida
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: