VÄLKOMMEN

fredag 25 april 2014

2 grundare möts

Kl.  7.52

Vi var nästan 300 entreprenörer samlade i går på Moriskan här i Malmö för premiären av Doers Event.

Jag som brinner för att mingla fick möjligheten att träffa företagare från bland annat Jönköping MEN det och den som berörde mig mest var Thomas Ek.

Thomas är en av grundarna till OBH Nordica och han var inbjuden för att berätta sin och brorsans drygt 20-åriga entreprenörssaga. Mitt under föreläsningen berättade han om den händelse som vände upp och ner på hans liv.
I samband försäljningen av företaget ringer hans bror, Peter Ek, och berättar att han har fått en cancerdiagnos.
En cancer som redan hade hunnit sprida sig och han dör därför en kort tid efter. Det syntes att det inte var helt enkelt att prata om det.

Jag lyckades få en lång pratstund med Thomas, då jag själv är anhörig till cancerdrabbad, om nätverket Cancerkompisar, och vi kom överens om att höras av och talas vid igen.
Jag säger som Cancerfonden, 1 av 3 får cancer men alla berörs.

Nu åker jag strax iväg till Helsingborgs lasarett för att föreläsa. Jag ska berätta min cancerresa och om mina erfarenheter för personal inom cancervården.

GÖR en bra dag!

Thomas Ek in action
FOTO: jag själv
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: