VÄLKOMMEN

söndag 9 februari 2014

Saknad

Kl. 10.05

Nu när jag fått distans till det som hände...
Nu när jag är något äldre...
Nu när jag förhoppningvis blivit klokare...

Min pappa dog när han var runt 50.
Mina föräldrar var skilda sedan många år tillbaka och min pappa hade gift om sig.
En kort tid efter dog hans fru av en tragisk olyckshändelse. Vi syskon fanns där för honom och han hade nyss blivit morfar och vi trodde att allt var bra men sen vet jag inte vad som hände.

En dag kom två civilklädda poliser och sökte efter mig på min arbetsplats.
De var väldigt rakt på sak när dem berättade hur allt hade gått till. Pappa hade hoppat från båten mellan Limhamn och Dragör. På båtsdäck stod bara hans skor och i den ena låg en guldkedja med hans id-bricka. Han ville inte leva längre. Han hade tagit livet av sig.

Sen följde en lång väntan.
Vi fick vänta flera veckor på att han skulle flyta upp.


Kommer han att hinna i kapp mig?
Kanske kan jag ta de här orden till mig nu?

Jag hade behövt honom både som morfar och som pappa. Jag önskar han hade funnits i våra liv en liten stund till.
Jag saknar honom fortfarande.

GÖR en bra dag!

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: