VÄLKOMMEN

lördag 25 januari 2014

Jag grät

Kl. 9.38

Det känns extra kul att bli firad igen så här en dryg månad efter min nollemingelfest.
Biopremiär och filmen om Nelson Mandelas liv. Oj, vad tårarna rann under den nästan den tre timmar långa filmen.

Jag blev påmind av hur de mänskliga rättigheterna kränktes och inte lite heller. Om det är något jag hatar så är det småttighetstänk och orättvisor.
Så många särintressen som spelade in om som fortfarande lever kvar i våra samhällen.

En saying jag haft med mig ända sedan 1980-talet är denna "summan av särintressena tenderar att torpedera helheten". Det visar sig gång på gång. Det spelar ingen roll var eller när!

Tack Ingrid för en härlig kväll med vin, löksoppa och massor av prat. Vi två hade inte ett setts och pratat på flera månader men vi bara tog vid som om vi setts igår. Det känns gott och det, det kallas för vänskap.

GÖR en bra lördag!



Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: