VÄLKOMMEN

fredag 20 december 2013

Proffs på möten

Kl. 9.35

Scandic Triangeln tar väl hand om sina kunder och bjuder in till proffsiga mingelmöten.
Den stora salen Svansjön med sina runda bord gör att det känns som man sitter på en bankett, ja det vet jag egentligen inte alls hur det känns, men trevligt var det.

Med proffsiga mingelmöten menar jag att det finns gott om tid för mig att nätverka och knyta nya kontakter. Nya kontakter för att så småningom kunna göra fler affärer.

Min agenda och mitt mål med samtliga mina möten är att berätta om Cancerkompisar. Berätta varför Cancerkompisar behövs och varför du som arbetsgivare bör kompetensutveckla dig kring hur du kan agera när en av dina medarbetare blir anhörig.

I går skrev jag om Åsa 30 år, som även bloggar för Cancerkompisar, och hennes situation som anhörig till cancerdrabbad. tack och lov har hon en mycket förstående arbetsgivare.

Anlita mig gärna. HÄR hittar du mig.

 GÖR en bra dag!

Nyttig tapasmeny, maten är viktig det får inte vara för tung mat då orkar man inte lyssna och/eller prata med varandra
Korta pass med ny kunskap är viktigt - Micke Darmell, mötesevangelisten och författaren till boken "avkopplad eller uppkopplad" (julklappstips till tonåringen kanske?

Bra om du kan sitta till bords med nya människor men viktigt att även ta sig tid att prata med de jag redan känner - Christina Nilsson, Mats Lundberg (long time no see) och jag

Scandics 2 helenor - Helene Arvidsson (hotelldir. Scandic Triangeln) Helene Lloyd
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: