VÄLKOMMEN

torsdag 12 december 2013

Jag och Fredrik Reinfeldt

Kl. 10.00

Dt händer något när jag lyssnar på andra. Som nyss t ex att gamla minnen, som jag helt glömt, dyker upp.

Jag funderar en del på mina livsval och har en del varför?
Varför valde jag att arbeta med ledarskap under nästan hela mitt yrkesliv?
Varför skriver jag så många lappar?
Varför vill jag organisera allt och alla? Ja och så vidare.

I morse lyssnade jag på Värvet´s podcast där Triumf intervjuar kända personer. Han firade avsnitt 100 och hade bjudit in Fredrik Reinfeldt som gäst. Triumf lyckas oftast med komma personen lite extra nära i sina program.
Han lyckades inte optimalt med Fredrik men vart jag vill komma med mitt resonemang är att jag fick en del svar.

Fredrik berättar om hur han tidigt, redan som 10-åring, tog på sig förtroendeuppdrag och hur han gillade ordning och reda. Ett exempel på det var att han samlade på frimärken, det gjorde jag också, och menade att personer som kan göra det har ordningsinne men också ett behov av ordning och reda. Det är petigt, pilligt och tidskrävande att sätta in dessa små tunna märken i pärmar, jag vet. De ska dessutom sitta i tidsordning.

I hans garderob hänger idag alla hans kläder efter färg, samma här. I åratal har jag haft det så. Jag kan passa på att avslöja att även mina skor står uppradade efter färg.

Intressant att lyssna på var det och jag kände igen mig och fick även svar på några av mina varför!

Inte nog med att vi samlat frimärken och hänger kläder efter färg, vi är bloggare också.
Här hittar du Fredriks blogg. Jag har inte läst en enda rad i hans blogg, ännu.
PS: nu har jag läst lite och han bloggar inte alls, jag såg fel.

GÖR en bra dag!
Fredrik Reinfeldt, FOTO: hittat på nätet

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: