VÄLKOMMEN

lördag 21 december 2013

Jag minns min sista jul med Björn

Kl. 20.35

Julen är minnenas högtid för mig och säkert många andra också.

I kväll, dagen innan min 60-årsdag, sitter jag och bläddrar bland gamla foton och hittade det här kortet på mig och Björn. Känner mig lite vemodig just nu.
Då, när vi firade jul det året, visste jag inte hur länge han skulle leva.

I oktober månad hade Björn fått veta att hans cancer var dödlig och skulle han överleva jul skulle det bero på ren tur. Och tur det hade han. Eller inte? Det beror på hur man ser det. Men det berättar jag om en annan dag.

Det känns overkligt att så här efteråt hur jag kunde skratta och vara glad. Jag minns att jag ansträngde mig, hela tiden för hans skull, och hur ensam jag kände mig. Han hade ju så kort tid kvar. Då hade vi bara varit tillsammans i sex år.

Nu över 10 år senare känns allt så overkligt det är bara ... ja vad ska jag säga.

GÖR en bra kväll!

Jag och Björn, hans sista jul
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: