VÄLKOMMEN

fredag 8 november 2013

Mamma nollar idag

Kl. 8.30

Jag förbereder för middag hos mamma som fyller 80 år idag. Mamma har alzheimers och det är inte mycket hon kommer ihåg men att hon nollar det vet hon, det visste hon i går i alla fall.

Det känns lite ledsamt för det här blir första gången hon själv inte arrangerar sin födelsedagsmiddag. Jag och mina syskon har försökt dela upp uppgifterna. Jag har handlat maten, min syrra har beställt tårta och brorsan som kom direkt från sitt hem i Spanien i går hade med vin och cava.

Nu ska jag gå upp till mamma och be min bror hjälpa till att bära upp mitt matsalsbord så vi kan börja duka inför middagen.

Men innan vi firar ska jag i väg på Rotarylunch. Jag är programansvarig i år och ska ta hand om dagens föreläsare.

GÖR en bra dag!

Kycklingar på gång i min ugn
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: