VÄLKOMMEN

onsdag 6 november 2013

Det känns i hjärtat

Kl. 10.40

I morse var jag inbjuden till V Hamnens Rotaryklubb i Malmö för att hålla ett föredrag om hur Cancerkompisar föddes.

Det känns gott i kroppen varje gång jag får berätta. Jag blir alltid lika rörd när jag berättar om hur jag fick min första cancerkompis fast det är över 10 år sedan.

Det är något helt speciellt att ha någon som jag kan dela mina upplevelser med och dessutom någon som var i samma sits som jag var, just då.

När jag är ute och föreläser räcker nästan samtliga upp handen på frågan jag ställer; "hur många av er känner någon som har cancer?".

Det som ger mig extra energi är när jag får dela med mig av mina goda råd till arbetsgivare och hjälpa till att svara på frågan "hur kan du agera när någon på din arbetsplats blir anhörig till cancerdrabbad". 

Jag har själv arbetat som ledare i över 25 år och tagit del av många livsöden och nu har jag fått möjlighet att kunna hjälpa andra. Boka mig så  så är du med och bidrar till att kunskapen ökar kring hur anhöriga drabbas och hur du kan göra för att underlätta för den anhöriga på arbetsplatsen.

Boka mig via Sociala Talare så är du med och stöttar en organisation som förmedlar föreläsare och ger tillbaka till samhället.

GÖR en bra dag!

Rotarianer är morgonpigga. Här på MINC i Malmö redan kl. 07.30
Rotary V. Hamnens president, Jessica Östman
Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: