tisdag 8 oktober 2013

Livspusslet

Kl. 8.30

Jag funderar mycket på mitt eget livspussel just nu.
Tänk om jag hade kunnat få en liten glimt av framsidan på kartongen när jag var barn.
Tänk om jag hade haft lite mer att gå efter innan jag började lägga mitt eget livspussel.

Det är många tankar kring det här just nu.
Än en gång läser jag Napoleon Hills "Tänk rätt och bli framgångsrik". Det handlar inte alls om pengar utan mer om att inse att jag gör mina egna val. Vilken pusselbit tar jag tag i.

För att kunna leva och göra trygga val behöver jag personer runt omkring mig som kan vara med på den här resan. Personer som bara vill mitt bästa. Dessa personer är dessvärre inte så många och det gör ont.
Jag klandrar ingen för det handlar mer om deras rädsla för sitt eget livspussel så klart.
Men ... ofta känner jag mig ganska ensam.

GÖR en bra dag!
Brevlådan på Limhann utanför huset där jag bodde med Björn och där han dog hemma i vardagsrummet, han stod ALLTID på min sida. Kanske ur att jag inte hade den pusselbiten, tur att jag inte visste om att han skulle dö när vi träffades

Carpe Diem!
ps. för att kommentera klicka under inlägget på kommentarer

Inga kommentarer: